główna zawartość
artykuł nr 1

OGŁOSZENIE O  ZAMÓWIENIU

 

Odbudowa pierzeji ogrodzenia zewnętrznego okalającego teren zabytkowego kompleksu pałacowo-parkowego w Białaczowie”

 

I. Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W BIAŁACZOWIE

Ulica: ul. Piotrkowska 21

Kod: 26-307, Miejscowość: Białaczów

Telefon: 044 / 758 14 16  lub 044 / 758 14 25  fax: 044 / 758 14 16

e-mail: dpsbialaczow@wp.pl

REGON  00029453300000,  NIP 768-12-93-106

Rodzaj zamawiającego – administracja samorządowa

II. Tryb udzielania zamówienia publicznego:

1.Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.

2. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 ustawy  Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 Nr 113, poz.759 z póź. zm.)

III.  Adres strony internetowej na której jest zamieszczona SIWZ http://www.dps-bialaczow.4bip.pl

IV.  Określenie przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia - roboty budowlane o wartości poniżej 4 845 000  euro.

1. Przedmiotem zamówienia jest odbudowa ogrodzenia zewnętrznego okalającego teren Zabytkowego Kompleksu Pałacowo - Parkowego w Białaczowie .

Ogrodzenie posesji od strony drogi powiatowej wykonane jest z kamienia łamanego (piaskowca), z którego wymurowany jest cokół i słupy. Wymiary słupów wynoszą około 42x42 cm. Wysokość cokołu około 32 cm. Rozstaw słupów w świetle wynosi około 235 cm. Słupy jak i cokoły zwieńczone są „ czapami” wykonanymi z betonu.  Wypełnienie między słupami stanowi ogrodzenie z elementów stalowych.

Ogrodzenie wzdłuż ul. Szkolnej ( wschodnia i północna strona posesji ) wykonane jest   z kamienia łamanego jako mur pełny o wysokości  od ok. 225 do ok. 250 cm. i gr. do ok. 60 cm. na zapr. gliniano- wapiennej.

 

Odbudowa ogrodzenia.

 

Zniszczone fragmenty cokołu i słupów ogrodzenia zostaną przemurowane i uzupełnione zgodnie z załączonym planem sytuacyjnym oraz mapami sytuacyjno-wysokościowymi.

 

Całkowita długość ogrodzenia działek nr ewid. 1839/6, 1836, 1835/8 od strony drogi powiatowej ( ul. Piotrkowska ) wynosi około 270,0 mb.

Uszkodzenia ogrodzenia pokazano na fot. 1 do 12

 

Ogrodzenie znajdujące się wzdłuż ul. Piotrkowskiej w Białaczowie ( południowa strona posesji ) (odcinki AB , CD i EF ).

 

W wyniku powalonych drzew podczas wichury,ogrodzenie zostało uszkodzone w miejscach oznaczonych na mapie sytuacyjno- wysokościowej.  Zniszczone  zostały 12 słupków wraz z cokołami pomiędzy słupami, 65 szt. czapek betonowych oraz 8 przęseł stalowych(fot. 1 – 3 ).

W skład odbudowy ogrodzenia wchodzą:

   odbudowa całkowita dwóch odcinków AB i CD ogrodzenia

2x (5 słupków + 4 przęsła = ok. 9,90 mb) razem 19,80 mb ogrodzenia

  wymiana 65 szt. czapek betonowych przykrywających słupki

  wymiana 8 szt. płyt betonowych przykrywających cokół muru

  remont dwóch słupów ( odcinek EF )

  Uszkodzone fragmenty słupów ogrodzenia należy rozebrać do poziomu cokołu , następnie ponownie przemurować wykorzystując materiał miejscowy zalegający przy ogrodzeniu zgodnie z rys. nr 1. Niedobór kamieni uzupełnić z pobliskich kamieniołomów. W miejscach pęknięć dokonać naprawę poprzez przemurowania. Pojedyńcze kamienie będące w stanie rozpadu wymienić na nowe. Ubytki spoin muru uzupełnić zaprawą. Miejsca, w których ogrodzenie zostało całkowicie uszkodzone należy wykonać nowe ogrodzenie dowiązane do istniejącego z kamienia łamanego na zaprawie cem.-wap.

  Metalowe elementy przęseł ogrodzenia zostaną odtworzone  na podstawie istniejących segmentów starego ogrodzenia.. Przęsła ogrodzenia mocować do słupów za pomocą  metalowych wsporników osadzonych w słupach ogrodzenia, przez przyspawanie.

  Czapki betonowe przykrywające słupy oraz cokoły należy wykonać zgodnie z rys. nr 1 z betonu B-20 gr. 6÷12 cm ze spadkiem na zewnątrz.

 

Ogrodzenie murowane z kamienia łamanego ( pisakowca) znajduje się wzdłuż

ul. Piotrkowskiej oraz wzdłuż ul. Szkolnej  (odcinki I-J,K-L-M,N-O,P-R,S-T,U-V,W-X )

Planowana jest obudowa ogrodzenia z naprawą elementów murowych, które uległy uszkodzeniu w wyniku nawałnicy z lipca 2011 roku. Cała długość muru wymagającego odbudowy (odcinki I,J...X) wynosi około 62,0 mb. Uszkodzenia ogrodzenia pokazano na fot. 4 do 12.

 

Ogrodzenie ( odcinek I-J, K-L-M i N-O ) znajdujące się prostopadle i wzdłuż ul. Piotrkowskiej w Białaczowie ( południowo - wschodnia część posesji , naprzeciw zbiornika retencyjnego )  zostało uszkodzone w trzech miejscach oznaczonych na planie sytuacyjnym. Zniszczone zostały mury z kamienia łamanego gr. około 55 cm na docinku około 9,0 mb, 5,0 mb i 21,0 mb. Projektuję się rozebranie całkowite uszkodzonych odcinków ogrodzenia oraz wymurowanie nowego dowiązanego do istniejącego, w tym celu każdy odcinek uszkodzonego ogrodzenia należy rozebrać razem z fundamentem oraz usunąć zalegający gruz. Należy sprawdzić poziom posadowienia istn. fundamentu uszkodzonego odcinka, rozebrać go i w jego miejscu wykonać nowy  z wykorzystaniem  materiału miejscowego zalegający przy ogrodzeniu. Następnie dowiązując się do istniejącego ogrodzenia należy wymurować mur ogrodzeniowy zgodnie z rys. nr 2 .

  Ogrodzenie znajdujące się wzdłuż ul. Szkolnej w Białaczowie ( odcinki P-R, S-T, U-V i W-X )  zostało uszkodzone w czterech miejscach oznaczonych na planie sytuacyjnym. Zniszczone zostały mury z kamienia łamanego gr. około 68 cm  na docinku P-R około 3,5 m i 6,0m na odcinku S-T oraz gr. około 50 cm na odcinku U-V około 4,0m i 13,0 m (odcinek

W-X) . Projektuję się rozebranie całkowite uszkodzonych odcinków ogrodzenia oraz wymurowanie nowego dowiązanego do istniejącego.

Całkowite uszkodzone odcinki ogrodzenia należy rozebrać, a następnie wymurować nowe dowiązane do istniejącego, w tym celu każdy odcinek uszkodzonego ogrodzenia należy rozebrać razem z fundamentem oraz usunąć zalegający gruz. Należy sprawdzić poziom posadowienia istn. fundamentu uszkodzonego odcinka, rozebrać go i w jego miejscu wykonać nowy  z wykorzystaniem  materiału miejscowego zalegający przy ogrodzeniu. Następnie dowiązując się do istniejącego ogrodzenia należy wymurować mur ogrodzeniowy zgodnie z rys. nr 2 .

W miejscach pęknięć dokonać naprawę poprzez przemurowania. Pojedyńcze kamienie będące w stanie rozpadu wymienić na nowe. Ubytki spoin muru uzupełnić zaprawą. Miejsca w których ogrodzenie zostało całkowicie uszkodzone należy wykonać nowe ogrodzenie dowiązane do istniejącego z kamienia łamanego na zaprawie gliniano-wapiennej. Uszkodzone elementy kamienne należy ponownie przemurować wykorzystując materiał miejscowy zalegający przy ogrodzeniu. Niedobór kamieni uzupełnić z pobliskich kamieniołomów.

  Firma wykonująca roboty remontowych ogrodzenia na odcin. I-J, K-L-M i N-O, przed przystąpieniem do robót musi dokonać miejscowej rozbiórki chodnika przy drodze powiatowej nr 325 ( ul. Piotrkowska ), oraz częściowej rozbiórki ogrodzenia z płyt betonowych w celu wykonania wjazdu na teren działki inwestora umożliwiającej dostęp do uszkodzonego muru.

W tym celu wykonawca robót składając ofertę musi uwzględnić wykonania powyższych robót.

2.  Szczegółowy przedmiot zamówienia jak i zakres robót budowlanych został określony w Projekcie  budowlano - wykonawczym – załącznik Nr 7 do SIWZ  i przedmiarze robót – załącznik nr 8 do SIWZ

Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

50000000-7 - Roboty budowlane;

3.  Podwykonawstwo - Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale

Podwykonawców.

4.  Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

 

V. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert wariantowych.

VI. Termin realizacji wykonania zamówienia.

1.   Wymagany termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy do 16.12.2011r.

 

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.

1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki

określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

2. Warunki szczegółowe udziału w postępowaniu, określone w oparciu o art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

2.1. Potencjał kadrowy

Wykonawca musi mieć do dyspozycji kierownika robót budowlanych w branży konstrukcyjno - budowlanej.

2.2. Potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt. 2.1.

1.3.  Sytuacja ekonomiczno- finansowa

Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50.000,00zł.

1.4. Sytuacja ekonomiczno- finansowa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt. 1.3.

3. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia / nie spełnia” wymagany warunek w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale VI specyfikacji.

4. Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych o wykluczeniu Wykonawców z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ustawy, stosuje się odpowiednio.

5. Zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania   w postępowaniu  i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

5.1. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy oraz musi spełniać warunki udziału, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt.1 ustawy, a także muszą spełniać łącznie warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2-3 ustawy.

5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

 

VIII. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia udziału w postępowaniu.

1. W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w rozdziale V specyfikacji Wykonawca

zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą nw. oświadczenie i dokumenty:

1.1.  Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika nr 2 do SIWZ.

1.2.  Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie art.24 ust 1 ustawy Pzp. - wg załącznika nr 3 do SIWZ.

1.3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru  w celu wskazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy Pzp,

wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy . - wg załącznika nr 4 do SIWZ.

1.4. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, zgodnie z wymaganiami Rozdziału V pkt. 2.1. SIWZ - wg załącznika nr 5 do SIWZ.

1.5. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50 000,00zł.

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu:

1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia, zawierające zakres czynności które te podmioty zobowiązują się wykonać – w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów;

2) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione – w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów.

3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1.3. powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokument, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

3.1.  Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa w punkcie 3., zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

4. Dokumenty i oświadczenia wymagane dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu (za wyjątkiem oświadczeń wymienionych w pkt. 1.1. i 1.2.,1.3  1.4., które muszą zostać złożone w formie oryginału) należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 2. kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.

Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).

Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości.

5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

6. W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

a) oświadczenia wymienione w pkt. 1.2. oraz dokumenty lub oświadczenia wymienione w pkt. 1.3. albo odpowiadające im określone w pkt. 3. i 3.1 powinny być złożone przez każdego Wykonawcę;

b) dokument wymieniony w pkt. 1.4. i oświadczenia wymienione w pkt. 1.1., 1.5., powinien złożyć dowolny/dowolni Wykonawca/y spośród Wykonawców składających wspólną ofertę.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia.

 

IX. Wymagania dotyczące wadium

1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.

 

1. Opis stosowanych kryteriów oraz sposób ich obliczenia:
a) kryterium przyjęte do oceny ofert – cena 100% /za całość zamówienia/
b) cena oferty wskazana w załączniku nr 1 do SIWZ „ Druk oferty” oceniana będzie w następujący
sposób: najniższa cena brutto spośród badanych ofert / cenę brutto badanej oferty x 100
c) uzyskana ilość punktów pomnożona zostanie przez wagę kryterium, tj. 100%
d) obliczenia będą dokonywane do dwóch miejsc po przecinku
2. Członkowie komisji przetargowej dokonają oceny ofert i zaproponują wybór najkorzystniejszej oferty zgodnie z powyższym opisem.
3. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Dyrektor Domu Pomocy Społecznej, zatwierdzając propozycję komisji
przetargowej.

 

XI. Miejsce, termin składania i otwarcia ofert.

1. Oferty należy składać w Domu Pomocy Społecznej w Białaczowie, ul. Piotrkowska 21 lub za pośrednictwem poczty  z dopiskiem „Odbudowa pierzeji ogrodzenia zewnętrznego okalającego teren zabytkowego kompleksu pałacowo-parkowego w Białaczowie” nie otwierać przed 07.11.2011r. do godz. 14:15

 

2. Termin wpływu ofert do siedziby Zamawiającego upływa dnia 07.11.2011r. do godz. 14:00.
3. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
4. Oferta złożona po terminie będzie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
5. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
6. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub o wycofaniu oferty winno zostać złożone w sposób i w formie przewidzianej dla złożenia oferty, ze stosowną, dodatkową adnotacją na kopercie: „ZMIANA/WYCOFANIE”.   W opakowaniu należy zamieścić oświadczenie Wykonawcy o zmianie lub wycofaniu oferty.
7. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 07.11.2011 r. o godz. 14:15
8. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
9. Podczas otwarcia ofert zostaną podane nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny w złożonych ofertach.

 

XII. Termin związania ofertą 30 dni od terminu składania ofert.

XIII. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów, zastosować aukcji  elektronicznej

XIV. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4

Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

XIV. Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu  21.10.2010r.  Nr 345600-2011