Uzasadnienie faktyczne unieważnienia przetargu na Sukcesywną dostawę oleju opałowego lekkiego spełniającego parametry Polskiej Normy PN-C-96024 do kotłowni olejowej Domu Pomocy Społecznej w Niemojowicach w okresie od dnia 02.01.2020 r. do dnia 31.12. 2022
Niemojowice, dn. 02.12.2019 r.
Znak sprawy: DPS.I.2311.1.2019
UNIEWAŻNIENIE PRZETARGU NA
„Sukcesywną dostawę oleju opałowego lekkiego spełniającego parametry Polskiej Normy PN-C-96024 do kotłowni olejowej Domu Pomocy Społecznej w Niemojowicach w okresie od dnia 02.01.2020 r. do dnia 31.12. 2022 r.”
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Niemojowicach na podstawie art. 93 ust.1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2019r., poz. 1843) unieważnia postępowanie przetargowe o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Sukcesywną dostawę oleju opałowego lekkiego spełniającego parametry Polskiej Normy PN-C-96024 do kotłowni olejowej Domu Pomocy Społecznej w Niemojowicach w okresie od dnia 02.01.2020 r. do dnia 31.12. 2022 r.”
UZASADNIENIE
Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego. Bezpośrednią przesłanką unieważnienia przedmiotowego postępowania jest zaistnienie okoliczności stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego w postaci nieuzasadnionego utrudnienia uczciwej konkurencji w prowadzonej procedurze przetargowej –tj. wypełnienia dyspozycji normy art.93 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp. Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada sprowadza się do rozbieżności pomiędzy ogłoszeniem podstawowym a wezwaniem do złożenia ofert dodatkowych, w którym Zamawiający opisując kryteria oceny ofert jakim były: Cena brutto oferty (60%) oraz wartość udzielonego upustu (40%).
Podstawą skalkulowania ceny 1 litra oleju napędowego grzewczego stanowiła cena bazowa t. j.: Cena producenta/ogłoszona w Internecie, obowiązująca w dniu 22.11.2019 r. u danego producenta paliw - upust + podatek VAT = cena końcowa brutto jednego litra oleju.
W postępowaniu wpłynęły 2 oferty zawierające takie same ceny i wartości udzielonego upustu, przez co niemożliwe stało się dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej.
W toku prowadzonego postępowania na podstawie art. 91 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 r., poz. 1843) Zamawiający wezwał Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych. W skierowanych do Wykonawców wezwaniach wskazał, iż:
Podstawą skalkulowania ceny 1 litra oleju napędowego grzewczego stanowić ma cena bazowa t.j.: Cena producenta/ogłoszona w Internecie, obowiązująca w dniu 29.11.2019 r. u danego producenta paliw - upust + podatek VAT = cena końcowa brutto jednego litra oleju. Zgodnie z art. 91 ust. 6 ustawy prawo zamówień publicznych. (Dz. U. 2019 r., poz.1843) Wykonawcy składając ofertę dodatkową nie mogli zaoferować ceny wyższej niż zaoferowana w złożonych ofertach w dniu 27.11.2019 r.
Błędna data uniemożliwiała zaoferowanie takiej samej ceny w ofertach dodatkowych, do jakich złożenia wezwał Wykonawców Zamawiający, przez co postępowanie zostało obarczone wadą niemożliwą do usunięcia. Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp i ponownym ogłoszeniu przetargu.
DYREKTOR
mgr Renata Konecka
Uzasadnienie faktyczne:
Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego. Bezpośrednią przesłanką unieważnienia przedmiotowego postępowania jest zaistnienie okoliczności stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego w postaci nieuzasadnionego utrudnienia uczciwej konkurencji w prowadzonej procedurze przetargowej –tj. wypełnienia dyspozycji normy art.93 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp. Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada sprowadza się do rozbieżności pomiędzy ogłoszeniem podstawowym a wezwaniem do złożenia ofert dodatkowych, w którym Zamawiający opisując kryteria oceny ofert jakim były: Cena brutto oferty (60%) oraz wartość udzielonego upustu (40%).
Podstawą skalkulowania ceny 1 litra oleju napędowego grzewczego stanowiła cena bazowa t. j.: Cena producenta/ogłoszona w Internecie, obowiązująca w dniu 22.11.2019 r. u danego producenta paliw - upust + podatek VAT = cena końcowa brutto jednego litra oleju.
W postępowaniu wpłynęły 2 oferty zawierające takie same ceny i wartości udzielonego upustu, przez co niemożliwe stało się dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej.
W toku prowadzonego postępowania na podstawie art. 91 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 r., poz. 1843) Zamawiający wezwał Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych. W skierowanych do Wykonawców wezwaniach wskazał iż:
Podstawą skalkulowania ceny 1 litra oleju napędowego grzewczego stanowić ma cena bazowa t.j.: Cena producenta/ogłoszona w Internecie, obowiązująca w dniu 29.11.2019 r. u danego producenta paliw - upust + podatek VAT = cena końcowa brutto jednego litra oleju. Zgodnie z art. 91 ust. 6 ustawy prawo zamówień publicznych. (Dz. U. 2019 r., poz.1843) Wykonawcy składając ofertę dodatkową nie mogli zaoferować ceny wyższej niż zaoferowana w złożonych ofertach w dniu 27.11.2019 r.
Błędna data uniemożliwiała zaoferowanie takiej samej ceny w ofertach dodatkowych, do jakich złożenia wezwał Wykonawców Zamawiający, przez co postępowanie zostało obarczone wadą niemożliwą do usunięcia. Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp i ponownym ogłoszeniu przetargu.